13 tipů jak získávat členy do FB skupiny

Možná jste si založili Facebook skupinu, abyste mohli rozvíjet komunitu, ale lidi se vám do ní nehrnou. V tomto článku s vámi budu sdílet tipy, jak navýšit počet členů.

1. Dejte si záležet na názvu skupiny, aby bylo jasné, o čem je

Práce se skupinou začíná už při jejím založení. Aby k vám chtěl někdo vstoupit, musí ho především nalákat název. Stává se, že vašim přátelům se nabídnou nějaké příspěvky ve skupině (pokud ji máte nastavenou jako veřejnou), případně že lidé aktivně vyhledávají skupiny s nějakým tématem a podle názvu si vyberou tu pravou pro sebe.

Doporučuji dát do názvu skupiny nějaké slovo nebo spojení, které jasně sděluje, jaké je ve skupině téma. Například název „Co nám příroda dá a tak nějak od všeho trochu s Maruškou“ je celkem nic neříkající, a pokud nemáte pod touto značkou už vybudované jméno, pak bych volila raději něco konkrétního jako „Domácí výroba přírodní kosmetiky a vaření s Maruškou“. To už je hodně konkrétní a je tady mnohem větší pravděpodobnost, že to naláká nějaké zájemce. Pokud někdo na první dobrou netuší, o čem je skupina, nemusí dál v popisu zkoumat o co se jedná.

2. Odkaz na skupinu na FB osobním profilu

Na osobním profilu máte několik možností, jak upozornit na to, že máte nějakou skupinu. První možností je napsat odkaz na skupinu hned nahoře pod fotkou (životopis). Druhá možnost je vložit odkaz do levé sekce Úvodní informace. Pokud následně budete aktivní v nějakých tematických skupinách, tak si čas od času lidé rozkliknou váš profil a spousta z nich vaše pozvání na profilu přijme.

Pokud vám není příjemné informovat své přátele o tom, co děláte, můžete zvolit kompromisní cestu. Při vyplnění životopisu pod vaší fotkou klikněte, že ho nechcete sdílet, to znamená, že ho uvidí jen ten, kdo si cíleně rozklikne váš profil, což bude převážně právě ten, kdo na vás narazí v nějaké tematické skupině. Vaši přátelé už nemají důvod si vás cíleně rozklikávat.

3. Odkaz na skupinu v newsletteru

Pokud máte nějaké kontakty v databázi a rozesíláte jim e-maily, i když třeba nepravidelně, připojte jim tam vždy odkaz na vaši skupinu. Někteří o ní možná nevědí, nebo zapomněli vstoupit, takže není na škodu to nenásilně připomínat třeba i s nějakým drobným vysvětlením, o čem skupina je, co tam členové najdou.

Je třeba ale říct, že vždy bude nějaké procento lidí, kteří do vaší skupiny nevstoupí nikdy, i když jsou ve vašem e-mail seznamu. Je to proto, že někomu Facebook jako takový nesedí, někdo Facebook vůbec nemá založený a někoho skupiny zahlcují, tak se snaží být minimalistický. To je samozřejmě v pořádku, ale zároveň se vždy najde část vašich odběratelů, kteří se díky vašemu e-mailu rozhodnou do skupiny vstoupit.

4. Odkaz na skupinu na webu

Pokud máte web, dejte si například do patičky nebo na samostatnou stránku informaci o tom, že máte skupinu, co tam nabízíte a vyzvěte lidi, aby tam vstoupili. Mně se to vyplácí v kombinaci s reklamou. Když propaguji nějaký kurz, část lidí si ho zatím nekoupí, protože chtějí více času na rozhodnutí. Ale když na webu najdou odkaz do skupiny, vstoupí, abychom zůstali v kontaktu a oni si mohli více nacítit, jestli o daný kurz stojí nebo ne.

Případně můžete do skupiny zvát ve svých článcích a to buď uprostřed textu nebo klidně na konci.

5. Dělejte kvalitní obsah a lidi vás budou doporučovat

Jeden ze způsobů je pravidelně se o skupinu starat a dávat členům hodnotný obsah. Díky tomu vás budou doporučovat svým přátelům, kteří se zajímají o stejné téma. Je to ale samozřejmě dlouhodobější práce a výsledky se můžou projevit až za nějaký čas.

6. Nastavte si pěknou URL adresu skupiny

Venku existují lidé, kteří hledají vaše zkušenosti a zajímají se o vaše téma. Usnadněte jim cestu tím, že si ve skupině nastavíte vlastní URL adresu a díky tomu bude vyhledávačům jasnější, o čem je vaše skupina, a komu ji mají nabídnout. Facebook skupiny se totiž dají vyhledat nejenom ve vyhledávání přímo na Facebooku, ale taky v Googlu nebo v Seznamu, využijte tuto možnost.

Nastavení pěkné URL adresy je součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Můžete využít spoustu možností, jak správně nastavit svůj obsah (hlavně na webu), aby ho lidé sami našli. Chcete více porozumět tomu, jak máte psát, aby vám vaši cílový klienti porozuměli a rádi četli vaše články? Komplexní přehled o SEO nastavení najdete v kurzu >>>SEO – optimalizace webu a videí pro vyhledávače.

7. Napište si ve skupině srozumitelný popis

Do názvu většinou není možné vložit všechny informace o tom, co je obsahem vaší skupiny. Využijte tedy prostor pro popis skupiny a napište tam takový text, který novému příchozímu jasně řekne, co ve vaší skupině může čekat. Obvykle se hodí informace, jestli je možné inzerovat nebo ne, jak často publikujete a jaký druh příspěvků tam třeba dáváte. Zkrátka cokoli může někoho nalákat dovnitř 🙂

8. Občas pozvěte lidi do skupiny ze svého osobního profilu

Osobní profil by podle pravidel Facebooku neměl sloužit k podnikání, ale pokud tam čas od času napíšete nějaký zajímavý příběh nebo zamyšlení a k tomu své přátele pozvete do skupiny, nebude to nic proti ničemu. Naopak. Velmi snadno tak můžete čas od času získat pár nových členů. Nečekejte, že se k vám po jedné pozvánce nahrnou desítky lidí. většinou to budou třeba tak dva až osm lidí, ale když to uděláte každý měsíc, můžete mít díky tomu ročně třeba 60 nových členů, což se zdá, že není hodně, ale víte jak. Kapka ke kapce…

9. Nastavte si tlačítko na FB stránce

Na vaší Facebook business stránce si můžete pod bannerem nastavit tlačítko, které bude zvát návštěvníky vaší fan page do vaší skupiny. Je to snadné nastavit a taky to může přivést několik lidí.

10. Mluvte o své skupině v jiných tematických skupinách

Pokud to pravidla jiné skupiny povolují, můžete pozvat do své skupiny i právě prostřednictvím jiných skupin. To bývá velmi účinné, protože už cíleně oslovujete lidi, kteří se zajímají o vaše téma. Dávejte si ale pozor, jestli je to v té skupině dovoleno.

11. Občas se o ní zmiňte na své business stránce

I na vaší fan page můžete své sledující aktivně vyzvat, ať se stanou členy skupiny. Tam je ale potřeba jasně komunikovat, co najdou ve skupině jiného, než na vaší business stránce. A stejně tak jako na vašem osobním profilu toto doporučuji dělat spíš příležitostně, zhruba jednou měsíčně nebo podle toho, jak často publikujete. Pokud dáváte příspěvky často, snese se častější pozvání.

12. Mějte ji na landing page a na děkovací stránce

Nabízíte nějaký produkt nebo magnet ke stažení zdarma? Pozvěte zákazníky do skupiny přímo z děkovací stránky po zakoupení produktu a taky v e-mailu, ve kterém produkt zasíláte. Drobný nenásilný odkaz nebude nikoho obtěžovat. Naopak. Lidi většinou děkovací stránky a e-maily po nákupu čtou jen velmi letmo, a tak ocení, když se jim se skupinou připomenete, protože by vaši pozvánku pravděpodobně stejně přehlédli.

13. Odkazujte na ni na jiných sociálních sítích

Máte Youtube, Instagram nebo Pinterest? I to jsou vhodná místa, kde pozvat do skupiny nové členy. Zmiňujte skupinu ve videích, udělejte si pěkné intro, kterým skupinu představíte anebo čas od času dejte k nějakým příspěvkům odkaz. Velmi funkční může být když na například na Instagramu načnete nějaké zajímavé téma a naznačíte, že koho to zajímá, dozví se více ve vaší skupině, kde jste to probírali podrobněji anebo kde k tomu byla například zajímavá diskuze apod.

Zajímá vás více tipů z audiovizuálního technického světa online podnikání? Přidejte se k nám do >>>Pohyblivého klubu, ve kterém najdete plno vzdělávacích článků, videí, tipů a sdílení. A to jak ve Facebook skupině, tak i přehledně v členské sekci na webu. Registrace do kubu: >>>Pohyblivé obrázky.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů